Бюджетний регламент: модний тренд чи необхідність?
Хочеш добре орієнтуватися у порядку формування бюджетних запитів, внесенні змін до бюджету, виконання та контролі за виконанням бюджету міста? Однак через велику кількість нормативно-правових актів, які врегульовують бюджетний процес, таке завдання виявляється непосильним не лише для пересічного мешканця, але і депутатського корпусу. Саме тому, дієвим вирішенням цієї проблеми є прийняття одного документу – бюджетного регламенту, в якому визначатимуться усі організаційно-процедурні питання пов’язані із бюджетним процесом.
Варто зауважити, що кожна місцева рада має свої особливості роботи з розпорядниками бюджетних коштів. Саме бюджетний регламент чітко врегульовує взаємодію всіх суб’єктів бюджетного процесу із врахуванням потреб міста. Систематизація бюджетного процесу в одному документі дозволяє зафіксувати його стадії, зміст роботи учасників, виконавців та граничні терміни виконання кожного етапу.
Головна перевага прийняття бюджетного регламенту – відкритість та зрозумілість бюджетного процесу для кожного мешканця міста. Бюджетний регламент дозволить громадськості активно долучитися до бюджетного процесу не тільки щодо контролю за використанням бюджетних коштів, але й безпосередньо під час формування бюджетний запитів.
Саме через необхідність такого документу громадська організація «Хмельницька ініціатива» ініціювала процес розробки бюджетного регламенту Хмельницької міської ради. Наразі проводяться консультації з управлінням фінансів щодо структури документу.
«Реалізація проекту «Підвищення рівня прозорості місцевого самоврядування міста Хмельницького» здійснюється ГО «Хмельницька ініціатива» у рамках проекту «Розбудова прозорості в містах України», що реалізує українське відділення глобальної мережі Transparency International за кошти Фонду демократії ООН (UNDEF)
Погляди розробників та виконавців проекту не обов’язково збігаються з офіційною позицієюTransparency International Україна та Фонду демократії ООН (UNDEF)»